..و خدا ما را برد

وَ مَن یَتِق اللهَ، یَجعَل لَه مَخرَجا

..و خدا ما را برد

وَ مَن یَتِق اللهَ، یَجعَل لَه مَخرَجا

..و خدا ما را برد

در سجده توبه کردم و پایان گرفت کار
تا گفتم السلام علیکم، شروع شــد

بعد از کلاس با دوستان صحبت می‌کردیم. "ح" گفت می‌خوام برگردم شهرستان ولی اصلا اتوبوس نیست!

من (با شعف) : آره دیگه همه‌شون رفتند کربلایی‌ها رو بیارن.

ح : مردم که عقل تو سرشون نباشه همین میشه دیگه ...

من : ...


یه موضوع مشابه هم چند سال پیش تو دبیرستان اتفاق افتاد:

   "ص" به من گفت چرا حضرت عباس رسید به آب، آب نخورد؟ می‌تونست بهتر کمک کنه به امام(ع)!

   من : ...


+ عشق رو فقط اگه برای عاشق توصیف کنی، می‌فهمه ..

+ اصلا عشق رو میشه توصیف کرد ؟؟


نظرات (۲)

سلام

تازه اگه توصیف هم کنی میفهمه ولی درک نمیکنه

یعنی فقط مفهومی از عشق در ذهنش شکل میگیره ...

باید عاشق شد تا عشق را درک کرد...

دیدم اسم وبتون دنیای سوفی هست گفتم بیام یه سری بهتون بزنم... چند سال پیش این کتاب رو خوندم خیلی سبکش برام جالب بود... میدونید که توی بعضی از کشورهای اروپایی در مدارسشون برای نوجوونها از این کتا استفاده میشه برای درس فلسفه...

یا علی

پاسخ:
سلام
خوش آمدید.

بله .. اسم وبلاگ از همون کتاب گرفته شده. این کتاب رو معلم ریاضی ام به من معرفی کرد. خیلی جالب بود و خیلی دوستش داشتم. مخصوصا بعد از خوندن نظریات تمام فیلسوف ها، فلسفه حاکم بر خود کتاب برام جالب بود. نویسنده کتاب برای آموزش فلسفه یک کتاب جامع و روان پیدا نکرده که مقدمات فلسفه رو به دانشجویانش یاد بده و خودش این کتاب رو نوشته.
من هم همه اش منتظر بودم که یک نفر این کتاب رو خونده باشه تا در مورد فلسفه خود نویسنده باهاش بحث کنم.
ممنون از حضورتون

سلام

بله نویسنده کتاب خیلی خوب از پس این کار براومده

انصافا عالی نوشت

اما به نظرم ما هم در فلسفه اسلامی برای دانش آموزانمون

یه همچین کتابی نیاز داریم...

کاش درس بگیریم... ما هم باید یه کتاب برای بچه های دوره

 راهنمایی و دبیرستان تهیه کنیم که هم جنبه داستانی داشته باشه که دانش آموز رو خسته نکنه

هم جنبه فلسفی داشته باشه تا دانش آموز با ذخایر فکری و فلسفی در کشور خودش آشنا باشه

یا علی

پاسخ:
سلام
درست می‌فرمایید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی